UKR ENG
УВIЙТИРЕЄСТРАЦІЯ
допомогти
статтi
статтi
Дослідження: більше 50% компаній в Україні ведуть облік в Excel, а 3% - на папері
Дослідження: більше 50% компаній в Україні ведуть облік в Excel, а 3% - на папері
Кожна третя компанія на українському ринку не приділяє належної уваги процесам роботи з клієнтами, 94% - не фінансують в технології для управління продажами. До такого висновку дійшли аналітики GFK Ukraine в рамках спільного дослідження з компанією «Бітрікс24». Дослідження проводилося методом телефонного опитування. У період з вересень-жовтень 2017 року фахівці GFK Ukraine опитали представників 1009 українських компаній (середній, малий і великий бізнес по всій країні), випадковим чином відібраних із загальноукраїнської бази підприємств.

(Не) популярність CRM в Україні
Як виявилося, 94% українських компаній працюють з клієнтами за допомогою «підручних засобів». 61% опитаних компаній в якості основного інструменту для роботи з клієнтами використовують Excel, 3% компаній використовують папір для звітності про взаємовідносини з клієнтами.

При цьому, 24% фірм використовують бухгалтерські програми «1С» і M.E.Doc (4%) для регулювання процесу роботи з клієнтами. 
У2017 році CRM (системи для управління взаємовідносинами з клієнтами) активно використовували лише 6% українських підприємств. Це підприємства зі сфери рітейлу, IT, соціальних послуг і промисловості. З них основна частина компаній зосереджена в Києві - 21%. 
Низький рівень систематизації в Україні дослідники пояснюють недостатнім поширенням знань про технології CRM в малому і середньому бізнесі: 68% респондентів ніколи не чули про СRM. При цьому 86% компаній заявили, що в найближчий рік не збираються впроваджувати CRM-технології.
«Це говорить про те, що не всі ТОП-менеджери і менеджери середньої ланки сьогодні усвідомлюють, що перехід на CRM - це, в першу чергу, оптимізація зростання продажів, а не витрати», - відзначають аналітики.


Незважаючи на те, що 69% компаній так чи інакше можуть контролювати процес продажів, половина з них (31%) не може управляти своїми продажами. При цьому керівники 24% опитаних компаній дозволяють кожному співробітнику вести свою базу самостійно.
Хто і навіщо використовує CRM в Україні
Основна причина впровадження CRM-систем - це зростання кількості клієнтів до такої межі, що менеджери перестають справлятися з навантаженням і починають забувати дзвонити клієнтам. Тобто компанії починають шукати інструменти, щоб спочатку оптимізувати внутрішні процеси, а потім будувати роботу по утриманню існуючих клієнтів.
66% респондентів відзначають, що саме керівники середньої ланки отримують істотне полегшення в робочому процесі, коли встановлена СRM. На другому місці (62%) вища ланка і лише 38% відзначають рядовий персонал.
80% респондентів відзначають при виборі CRM простоту використання, простоту впровадження і технічні можливості. Відгуки про компанію-розробника виявилися найменш важливі, тому що їх згадали тільки 8% з опитаних компаній.
Майже 69% опитаних заявили, що відділ продажів - це найактивніші користувачі CRM в їхніх компаніях, тому що вони безпосередньо працюють з базою клієнтів, фіксують всі взаємини, відстежують продажи. На другому місці відділ фінансів і бухгалтерії (57%), так як їм потрібен доступ до юридичних даних і контрактами клієнтів, які зберігаються в CRM. Третє місце ділять підтримка клієнтів (52%) і маркетинг (51%) для відстеження рекламних кампаній, поведінки клієнтів, вивчення запитів і швидкості обслуговування.
Топ CRM-систем в Україні
Основними гравцями серед CRM-систем на ринку України респонденти відзначили 
28% - «Бітрікс24», 15% - Terrasoft, 9% - Amocrm, % - Мегаплан, 5% - Salesforce, 4% - Zoho, 3% - OneBox.

За прогнозом дослідників, в найближчий рік частка українських компаній, які планують освоювати технології для управління взаємодією з клієнтами, збільшиться в два рази. Вже до 2019 року більше 12% компаній в країні будуть використовувати CRM-системи. Це зростання відбудеться в більшій мірі за рахунок підприємств, які розташовані на Західній Україні, а також компаній, які працюють в галузі освіти (27%), сільського господарства (11%) та будівництва (8%). Це ті компанії, де йде конкурентна боротьба за клієнта і це стає головною умовою для успішного розвитку.
Інформація взята з ресурсу ain.ua

залишити вiдгук

Ви не авторизованi.

УВIЙТИ